Domov

Kaj je re:do?

Pogosta vprašanja

re:lavnica

Pogoji in cenik

Spremembe pogodbenih pogojev

Obnovitev računa

Obvestila in informacije

Domov

Kaj je re:do?

Pogosta vprašanja

re:lavnica

Pogoji in cenik

Obnovitev računa

Obvestila in informacije

O kakovosti omrežja

Na tej strani najdeš zemljevid pokritosti s signalom in druge koristne informacije o prenosu podatkov.

Tehnologija Oglaševana hitrost do uporabnika Ocenjena najvišja hitrost
GSM (2G) 0,236/0,110 Mbit/s 0,140/0,070 Mbit/s
LTE 75/25 Mbit/s 50/20 Mbit/s
LTE+ 300/50 Mbit/s 150/40 Mbit/s
5G 1000/100 Mbit/s 500/80 Mbit/s

Zemljevid pokritosti s signalom smo izračunali z računalniško simulacijo in se posodablja na dnevni bazi. Na moč in širitev signala v realnem okolju vplivajo različni dejavniki, zato lahko prihaja do odstopanj.

re:do uporablja omrežje družbe A1 Slovenija. Informacije o delih na omrežju najdeš na njihovi spletni strani .

Preveri dejavnike, ki vplivajo na kakovost in moč signala

  • Model telefona in zmožnost terminalske opreme dosegati maksimalne hitrosti,
  • morebitne umetne (kovinske in železobetonske gradbene konstrukcije, metaliziranje stekla, kovinske žaluzije na oknih, ostrešja iz kovinskih materialov, izolacije, ki vsebujejo kovine itd.) in naravne (razgiban relief) ovire,
  • neugodne vremenske razmere (predvsem padavine),
  • nivo sprejemnega signala in njegova kvalitete na določeni točki,
  • zasedenost bazne postaje,
  • tehnologija, ki se uporablja za prenos podatkov (2G/4G) in tehnologija, ki jo telefon uporablja za prijavo v omrežje,
  • frekvenčni spekter, ki se uporablja za določeno tehnologijo,
  • morebitna omejitev količine prenosa podatkov in
  • pokritost omrežja.

Priporočena uporaba mobilnega omrežja za posamezno storitev

Storitev Priporočena tehnologija
Glasovni klici
SMS sporočila
GSM 2G
MMS sporočila
Dostop do interneta prek WAP
Občasna uporaba elektronske pošte
Uporaba enostavnih spletnih aplikaci
EDGE / UMTS / LTE 2G / 4G LTE
Intenzivna uporaba elektronske pošte, sinhronizacija opravil in koledarjev
Lokacijske storitve in navigacija
Uporaba družbenih omrežij
Mobilna internetna telefonija (VoIP)
Prenos glasbe (streaming)
Mobilni telefon kot modem za računalnik
Video klici
Prenos video posnetkov
UMTS / 4G LTE 5G
Prenos video posnetkov HD
Igranje iger na spletu
Domači internet
LTE 4G LTE 5G

Hitrosti, ki jih potrebuješ za nemoteno delovanje interneta glede na uporabo storitev

  • Brskanje po internetu, chat, socialna omrežja - pribl. 2 Mbit/s
  • Prenašanje videa v SD-kakovosti - pribl. 2 Mbit/s
  • Prenašanje videa v HD-kakovosti - pribl. 5 Mbit/s
  • Prenašanje videa v 4K-kakovosti - pribl. 20 Mbit/s
  • Prenašanje glasbe - pribl. 0,32 Mbit/s
  • Uporaba IP-telefonije - pribl. 0,1 Mbit/s
  • Igranje spletnih igric - pribl. 5 Mbit/s

Količina prenosa podatkov pri uporabi pretočnih video vsebin (npr. Youtube, Netflix, HBO Go, Voyo idr. je odvisna od izbrane ločljivosti videa in zmogljivosti naprave: 0,3 GB na uro pri nizki, približno 0,7 GB na uro pri standardni (SD), približno 3 GB na uro pri visoki (HD) ali 7 GB na uro pri ultra visoki ločljivosti (UHD ali 4K).

Količina prenosa podatkov pri uporabi pretočnih glasbenih vsebin (npr. Deezer, Apple Music, Spotify idr.) je odvisna od izbrane kakovosti predvajanja: pri normalni kakovosti (96 kb/s) približno 3 MB podatkov na pesem, pri visoki (320 kb/s) približno 10 MB podatkov na pesem, pri HiFi kakovost (1400 kb/s) pa 40 MB na pesem.

Količina prenosa za odpiranje povprečne spletne strani ali povprečne »chat« seje ali povprečne elektronske pošte, je cca. 100 kB (1MB če ima mail priponko), za odpiranje dokumenta je približno 100 kB na stran, za odpiranje fotografije 2 MB, za predvajanje pesmi 5 MB, za predvajanje videoposnetka približno 10 MB na minuto.

Razlaga hitrosti prenosa podatkov

Pri mobilnih širokopasovnih storitvah oglaševana hitrost pomeni teoretično maksimalno možno hitrost, ki jo določena tehnologija zmore v idealnih pogojih. Ta je različna v omrežjih 2G/4G in je predpisana z mednarodnimi standardi. To pomeni, da ima uporabnik, ki uporablja storitve na določeni točki, terminalno opremo, ki te hitrosti omogoča, poleg tega pa ima odlične nivoje sprejemnega signala, dobro kvaliteto signala, prav tako pa lokacija bazne postaje, na katero se povezuje, ni prezasedena s prometom ostalih uporabnikov na področju iste bazne postaje. Oglaševana hitrost je v določenih pogojih lahko drugačna od maksimalne možne.

Hitrost, ki jo lahko določimo za povprečnega uporabnika, ki uporablja storitve mobilnega omrežja kjerkoli na področju bazne postaje, pa je ob realni uporabi, upoštevajoč vse dejavnike omejevalne narave, praviloma nižja od oglaševane hitrosti. Vse tudi v odvisnosti od tega, ali se nahaja v dobrih ali slabih radijskih razmerah, ali lahko koristi storitve na zasedenih ali normalno obremenjenih baznih postajah v katerikoli točki dneva ali od odvisnosti od številnih zgoraj naštetih dejavnikov. V primeru če pride do bistvenega odstopanja tudi od te dejanske hitrosti, se v odvisnosti od tehnologije in pa vrste storitev, ki jo uporabnik želi uporabljati, lahko pojavijo težave pri dostopu do spletnih storitev, aplikacij in drugih vsebin. Vse navedeno velja tako za prenos podatkov k uporabniku in od uporabnika k strežniku. Uporabnik lahko hitrost preveri z aplikacijo AKOS Test Net ter nekaterimi komercialnimi orodji, kot je OOKLA. Z uporabo teh aplikacij porabljaš zakupljene količine podatkov.

Hitrost prenosa podatkov je za različne tehnologije in geografska območja različna. Tako v povprečju v večjih mestih lahko zagotavljamo višje hitrosti, kot na ruralnih predelih Slovenije.

Definicije hitrosti in druge opredelitve, kot jih nalaga Uredba (EU) Evropskega parlamenta in Sveta o določitvi ukrepov v zvezi z dostopom do odprtega interneta so opredeljene v Splošnih pogojih za izvajanje elektronskih komunikacijskih storitev za potrošnike oziroma pravne osebe.

Drugi parametri kakovosti storitev in njihov vpliv na storitev dostopa do interneta

A1 Slovenija ne izvaja IP QoS (quality of service) na uporabniškem prometu dostopa do spleta in ne posega v uporabniško izkušnjo na način, da bi privilegiral določene spletne storitve. IP omrežja so bila zasnovana za prenos podatkov, kjer zakasnitve IP paketov in zanesljivost dostave ni pomembna, vendar pa se danes uporabljajo tudi za prenos zahtevnejšega prometa. Na uporabniško izkušnjo pa v veliki meri vplivajo omejitve pri prenosu IP paketov, ki jih opisujemo kot zakasnitev, trepetanje in izguba paketov. Le-te so odvisne od vrste uporabniškega terminala (prenosni telefon), dostopovne tehnologije, trenutne lokacije uporabnika in spletne storitve, do katere uporabnik dostopa. V razmerah, ko se uporabniku poveča zakasnitev, trepetanje ali izguba paketov se le-to lahko odraža kot počasna odzivnost nekaterih spletnih storitev, zmanjšana hitrost prenosov in občasna izguba povezljivosti do spletnih storitev. Vzorčen primer so IP govorne in video klicne storitve v oblaku, kjer uporabnik lahko doživi zamik ali izgubo zvoka in video vsebine.

Večinoma ponudniki spletnih storitev in vsebin sami zaznajo poslabšanje uporabniškega dostopa in prilagodijo izročanje vsebine uporabniku. Primer so storitve z video vsebino (npr. YouTube), kjer ponudnik dinamično spreminja kvaliteto pretočne vsebine do mere, ki ustreza uporabniku v danih razmerah.

Zagotavljanje varnosti in celovitosti omrežja

Med brskanjem po spletu brez potrebne zaščite si izpostavljen_a različnim varnostnim tveganjem, med katere sodijo predvsem:

  • neželena elektronska pošta (t.i. spam sporočila),
  • okužbe z računalniškimi virusi, črvi, trojanskimi konji in boti,
  • vdor v informacijski sistem uporabnika,
  • spletne goljufije,
  • kraje identitete,
  • kraje gesel (Phishing).

Zaradi zaščite jedrnega omrežja pred DDoS napadi in Botnet strežniki re:do izvaja stalno blokado nekaterih portov. Ukrepi omejitve uporabe se izvajajo za uporabnike dinamičnih IP naslovov (rezidenčni in poslovni uporabniki) preko mobilnega dostopa.

Mobilno omrežje:

re:do omejuje izhodni promet proti internetu na vratih (portu) 25 za uporabnike z dinamičnim IP naslovom. Vrata 25 se uporablja za pošiljanje elektronske pošte preko SMTP protokola, ki je pogosto izrabljen za pošiljanje masovne neželene elektronske pošte. Zaradi ukrepa uporabniki ne morejo pošiljati pošte po protokolu SMTP na internetne poštne strežnike.

Blokada porta 53

Zaradi pogostih zlorab odprtih DNS storitev in povzročanja zasičenja domenskih strežnikov ter omogočanja izvajanja DDoS napadov z ojačenjem, re:do izvaja blokado porta 53. Zaradi ukrepa uporabniki ne morejo uporabljati storitve lastnega DNS strežnika dosegljivega iz interneta. Navedeni blokadi veljata v primeru vseh mobilnih paketov, ne pa tudi prek FWBA stritev.

app qrcode

Preizkusi brezplačno!

Skeniraj QR kodo za prenos aplikacije.

icon number 116000

Evropska telefonska številka za prijavo pogrešanih otrok: 116000

icon number 112

Evropska telefonska številka za klic v sili: 112

icon number 113

Interventna številka policije za klice v sili: 113

Klici v sili se snemajo. Ob klicu posredujemo podatke o telefonski številki in lokaciji."